Subject: täitemenetlus - vabatahtliku täitmise aeg
From: "Kaspar Koppel" <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB"
Date: Tue, 6 Feb 2024 10:42:01 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördume Justiitsministeeriumi poole seoses täitemenetluse seadustiku
tõlgendamisega. Justiitsministeerium osaleb seadusloomes ja teostab
järelevalvet täitemenetluse üle, mistõttu palume Justiitsministeeriumi
seisukohta TMS tõlgendamisel. TMS ei reguleeri otseselt täitemenetluses
nõude suurendamist ja suurenenud nõudele vabatahtliku täitmisaja
määramist, kuid võimalik et seaduse teleoloogilise tõlgendamise teel või
seadusloome käigus on antud küsimus juba lahendatud. Palume
Justiitsministeeriumi tõlgendust, kas TMS kohaselt kohtutäitur peab andma
võlgnikule täiendava tähtaja nõude täitmiseks olukorras, kus võlgnik tasub
põhinõude, aga pärast põhinõude tasumist täitmisel olevat nõuet
suurendatakse kõrvalnõuete võrra.

Leiame, et kohtutäitur peab sellises olukorras võimaldama võlgnikule aega
nõue tasuda enne näiteks võlgniku vara müüki enampakkumisel, sest
võlgnikule ei ole pärast põhinõude tasumist täpselt teada, milline on
lõplik täitmisel olevate nõuete suurus.

Lugupidamisega

Kaspar Koppel

Advokaat

Advokaadibüroo Laus & Partnerid

Narva mnt 7B, 10113 Tallinn

Tel: +372 6622640

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.lauspartners.ee

Konfidentsiaalsusteatis

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed. Juhul, kui Te ei ole
e-kirja määratud adressaat, palume Teid viivitamatult meile helistada ja
e-kiri koos lisadega kustutada. Käesoleva e-kirja avalikustamine,
kopeerimine, levitamine või selle sisu muul viisil kasutamine on rangelt
keelatud.